tisdag 25 mars 2008

Våriga DT-kort

Hej hej i vintervädret...
Tänkte jag skulle pigga upp lite i snökaoset med dessa härliga färgklickar. StämpelBoden har just fått in nya våriga papper i klara färger och härliga mönster - så dessa var jag givetvis tvungen att pröva med en gång... :D Tillsammans med Ipressdynor, har jag både färglagt motiven och skapat mina egna dekorationer och bakgrundspapper.

Här är hjärtat stämplat på just ett sådant papper, skapat av Impress-dynor och Perfect Pearl. Dom små blommorna är också stämplade ovanpå egengjort papper och sedan urklippta. Blev en läcker kombination med just knallrosa och guld.

Piratkortet nedan är smyckes-inspirerat, där tanken var att skapa ett häftigare inbjudningskort till en smyckeskväll. För varför måste allting alltid vara så puttenuttigt?

Trollmor i sommrig klänning känns både hoppfullt och glatt.... visst blir det sommar i år också!? Fjärilarna är plockade från bakgrundspappret...

Och sist men absolut inte minst är ett kort i kärlekens tecken. Rosen är målad med Distresser och texten embossad med vintage-pulver. Riktigt romantisk och varmt...


Det var allt för idag...

2 kommentarer:

Älgen/Christine sa...

Tack för inspirationen nu måste man ju handla ännu mer på mässan.
Kram
Christine

Anonym sa...

Så härliga varma färger i dina kort! Så läckra. Ska jobba i helgen så jag kan inte komma på mässan, snyfft :-/
Kram Carina "Stamparina"